onsdag 6 juli 2011

Kryssning förra veckan!

Ja jag och Albus drog ju iväg på en liten kryssning förra veckan! Vi hade jätte mysigt med MASSA god mat och MASSA godis ;) Tror jag rullade hem sen haha blä jag åt så jag hade ont i magen hahaha..jaja intressant ;) Men de roligaste av allt var ändå hissfärden när vi skulle hem. För de första så fick vi en lyxhytt fast jag varken hade bokat eller betalt för en lyxhytt, men men man klagar ju knappast! Dubbelsäng, tv, kylskåp, stora fönster, större toalett än vad de brukar vara(haha ja rummet, inte själva toaletten ;) ) vattenkokare osv.. Men som ni alla vet så ligger ju lyxhyttarna längst upp, vilket innebar att när vi skulle hem så blev jag mer eller mindre tvungen att ta hissen när vi skulle hem, själv med ett barn tre väskor + taxfreepåsar..saken va bara den att typ 3486748736879 andra pers skulle ta hissen och 3264837893 av dom va pensionärer..för de första så stod vi och vänta på den där jävla hissen i 35 jävla minuter, det fanns lixom tre hissar, men ingen jävel kom upp till oss, och när den väl gjorde de så var den proppfull, men när jag väntat i 35 minuter så tänkte jag skitsamma nu tar jag ungen och alla väskor och trycker in mig i nästa hiss som kommer, sagt och gjort så gjorde jag de, och hamna med en massa jävla pensionärer + en annan yngre kille. Jag och killen ville till våning 7, pensinärerna skulle ner till bildäck som låg på 3an där dom hade en buss som vänta..jag och killen stod inklämda längst in, så vi kom varken åt knapparna eller dörren, och dom där pensionärerna fattade aldrig vilken siffra dom var på eller vart dom skulle..
Pensionär- Nämen oj vart är vi nu?
Killen-Ni är på 5an!
Pensionär- Jaha vill du till 5an, och ställer sig och trycker på 5an
Killen-Nej! Ni är på 5an jag vill till 7an(där man kliver av)
Pensionären-Men vi ska till 3an(ställer sig och trycker på 3an)

När vi väl kommer ner till 3an så säger en av pensionärerna åt en av dom andra att ställa väskan i dörren så inte dörrarna går igen, för hon är inte säker på att dom är på rätt däck
Pensionär- Jag vet inte om det är här vi ska vara?
Hon går iväg och försvinner, kommer tillbaka efter typ 5 min och säger att de är fel,. och trycker ner oss till 2an..Ja men där är det ju typ bara maskiner och grejs
Pensionär-Har jag kommit rätt nu? Frågor hon en som går förbi, han börjar skratta och säger att dom åkt alldeles för långt ner..jaha ja då börjar pensionären att trycka på 3an igen, men hissen går förbi och åker för långt upp och...ja alltså såhär höll de på i 20min..de är ganska lång tid i en hiss fullproppad med folk och en stackars Albus som börjar fråga om vi åkt klart snart? Alltså tillslut började jag asgarva högt för allt va så jävla lustigt, de kändes som om jag var med i dolda kameran eller någonting, aldrig har jag åkt hiss så länge ;) och under hela den här hissfärden sa den andra killen och jag att vi ville av på 7an, och han försökte nå knappen och trycka dit oss, men då va dom där jävla pensionärerna där och tröck direkt ;) Jaja tillslut kom vi rätt och då hade dom redan börjat släppa av folk haha jag trodde nästan jag skulle få åka med på en kryssning till ;)

(för er som har bilddagboken så kommer jag lägga in betydligt fler bilder där!)

Albus i väntan på att få kliva på!


Sitter och kollar på gröna lund och kommer på att han hellre vill gå på gröna lund än att åka båt haha! Vi väntar på att hytten ska bli färdigstädad


hytten


=)








Albus kör nått båtspel =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar