måndag 27 april 2015

Veckan som gått...

Nu ska vi se..om jag kommer ihåg. .
Måndagen var det jobb som gällde (och alla andra dagar iofs)..som vanligt.. eftermiddagen/kvällen var det fotbollsträning för Albus. Skönt att dom tränar ute nu så hundarna kan följa med. Lalita var väldigt nyfiken och satt faktiskt mer eller mindre och kollade på hela tiden, kanske var de alla fotbollar som var roliga? Muffin var mer intresserad av allt runt omkring. .
Vi hann även förbi kyrkogården där vi lämnade en bukett röda rosor och tände ljus <3
 
Flera promenader i älghagen tidigt på morgonen har hunnits med, skönt väder att gå i också. Man får passa på att gå där innan hästarna kommer dit.
 
Jag har börjat kunna jogga lite igen och är helt överlycklig över det. Det känns som om livet leker varje dag utan smärta. Och eftersom jag vet att smärtan kan komma tillbaka vilken sekund som helst så njuter jag till fullo varje sekund utan. Tänk att jag har levt med mina ryggsmärtor i 10år nu. Det är helt sjukt.
 Det går över förväntan att jogga med hundarna, jag har inte snubblat på dom hittills ;)
 
I helgen så blev det hundutställning både lördag och söndag. Lördag som sällskap och på söndagen var det min tur. Det gick sådär kan man säga och jag surar ihop lite på domaren och hens konstiga kritik "outvecklad" ja jag tävlar i en valpklass? Lalita skötte sig iaf perfekt och varken jag eller Lalita kunde ha gjort något annorlunda. Det märks på oss båda att vi gjort detta några gånger nu. Hon vet att man ska stå still när jag ställer henne och jag är knappt nervös alls längre. Men så tränar jag nästan varje dag hemma att ställa henne :)
För övrigt så blir jag alltid så sjukt sugen på att plugga massor och byta jobb varje gång jag klär upp mig haha Skulle vara kul att ha ett "kostymjobb" ;)
 
Under veckan så har jag även kommit fram till att jag har en alldeles egen pussel. Mamma pudel och pappa jack russel måste bli pussel? 
 
Funderar även på om Lalita mest är lik en gremling eller Sid? 
 
Fredags och lördagskvällen bestod av lite gott att äta, film och massa mys.
Dom här två <3 p="">
 
Fina tjejen! 
 
Jobbigt med hundutställning :) 
 
I veckan har jag även hunnit med Västerås några gånger utöver utställingen. Fått för mig att jag ska olja in altanen...vilket jag började med i lördags...och sen börja det regna så jag får göra om skiten haha, Det är så typiskt mig. Får jag för mig att göra något så vill jag att det ska hända helst på en gång. Köper jag olja så vill jag olja direkt. ;)
Köpte oljan på dollarstore där jag blev sjukt uppraggad av en kille. Han ville veta mycket och sa flera gånger att jag var så vacker och hade otroligt vackra ögon. Jag sa åt honom att han var väldigt modig och han menade på att ser man en sån snygg tjej så har man inget att förlora det är bara att köra. Vilket han har rätt i men jag tror att det är få människor som skulle våga göra som han. Hur som helst så gick jag runt med ett leende resten av dagen..han gjorde verkligen min dag. Tant kan hon fortfarande ;) 
Bjuder på en måndagsmorgonselfie och hoppas på att denna vecka kommer bli minst lika bra.
Jo det har hänt massa annat också..men varken orkar/vill eller kan berätta allt.
 
Njut av livet. Ta vara på varje dag. Lev. Älska. Bjud på skratt. Gör det som faller er in. Sluta bry er om vad andra ska tycka. Fokusera på det roliga. Lägg inte energi på små skitsaker.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar